Обединителна мисил
УНИВЕРСАЛНА ФИЛОСОФСКА ОСНОВА ЗА ИДЕОЛОГИЯТА НА ИСТИНСКАТА ЛЮБОВ
Д-р Санг Хан Ли изтъква две причини за развитието на Обединителна мисъл (наричана още Богизъм или Идеология на центъра, обединяваща левите и десни течения във философията). Първо човечеството е изправено пред многобройни глобални проблеми, които изискват обединяването на света чрез обединение на световните културно-исторически традиции. Обединителна мисъл обединява философски източните и западните, северните и южните културно-исторически традиции, за да създаде една нова систематизация на историческо-философската традиция и така създава основа за обединение на философските и религиозните виждания.
Второ, Обединителна мисъл е философия която не остава на нивото на мисловните спекулации, но открива нови практически възможности и реално приложими разрешения. Тя полага основата за промяна в реалния живот (социален, политически и морален).
Ето защо систематизирането на тази нова философия трябва да води културата към формиране на нова цивилизация и да спомогне за пресътворяването на нашия свят в един по-добър свят чрез внедряване философията на любовта. Трябва да поясним, че целта не е еклектично обединение на всякакъв вид философски течения. Обединителна мисъл е разита система от виждания, която се базира на „Божествения принцип“. Тя е класифицирана от д-р Ли и доразвита от редица уважавани институти в Токио, Ню Йорк, Сеул, Лондон, Франдфурт и други световни центрове, от идеологически и теистични виждания, към такива, които възприемат високите ценности на Истинската любов. Най-важното е да разберем, че тя се стреми да запълни идеологическия вакум, създаден след упадъка на марксизма и комунизма.
Обединителна мисъл представя цялата философска система, обхващаща като концепции всички основни аспекти (Онтология, Епистемология, Аксеология и Праксеология) на философското познание и методология. Тя е една много оригинална и добре организирана система. Онтологията в най-общ вид разглежда характеристиките на Бог, Онтология на създадените творения и първоначалната природа на човека. Аксиологията е свързана с целта на творението. На найна основа идват Теорията на възпитанието, Теорията на изкуството и Теорията на историята. Епистемологията, Логиката и Методологията са в хармония с онтологичните постулати и по-точно с принципите на даване и получаване.
На основата на Обединителна мисъл е развита идеологията за победата над комунизма. В нея д-р Ли обяснява теоретичните пропуски на марксизма. Връзката между Обединителна мисъл и идеите за перестройка около 1990 г. изигра своята роля в разрушаването на комунизма. Според д-р Мун, от чието учение тя е вдъхновена, Обединителна мисъл е идеология на любовта, космическа идеология с център Бог.
Накрая остава въпросът – дали Обединителна мисъл, идеологията на „Главното Крило“, „Идеология на центъра“ или „Богизмът“ не изключват плурализма, различията, дали не омаловажават свободата на личния избор? Отговорът е – Не!
Обединителна мисъл набляга изключително много на потенциалния гений във всеки човек, на уникалната същност на всеки индивид, както и на личната отговорност. Различните знания и умения могат само да стимулират хората да станат сътворци на един по-добър свят.
Д-р Цветан Кардашев
Почетен член на Руската Академия, Председател на Профескорска Академия за Световен Мир – България
.
Съдържание
2. Онтология
3. Теория на изначалната човешка природа
4. Аксиология: Теория на ценностите
5. Теория на Възпитанието
6. Етика
7. Теория на Изкуството
8. Теория на Историята
9. Епистемология
10. Логика
11. Методология